20 wrz 2015

Przeczytam tyle ile mam wzrostu ! Reaktywacja !


Chyba nigdy nie uda mi się wypełnić tego wyzwania. Tak jak w tamtym roku najgorsza u mnie jest regularność i notowanie tego co już udało mi się przeczytać ! I mimo tego, że od początku roku na pewno sięgnęłam po więcej niż 4 książki to własnie tylko te pierwsze pozycje wciąż wiszą na mojej liscie... Co stało się z kolejnymi, oczywiście przeczytane, ale nigdzie tego nie zapisałam ;) I tak oto pewnie jakieś 20 cm odeszło w zapomnienie, a ja wciąż nie wyszłam z 10cm.. aż wstyd się przyznać ! W tamtym roku nie było lepiej, mam nadzieję, że uda mi się chociaż do końca roku przekroczyć ostatni wynik czyli 35,8 cm. Trzymajcie kciuki ! 
Dzisiaj przychodzę do Was z 4 pozycjami, które dopiero co przeczytałam, więc jeszcze o nich pamiętam ;)) 


Jeśli śledzicie od dłuższego czasu tą akcję u mnie na blogu to pewnie już wiecie, że uwielbiam książki te oparte na prawdziwych historiach, a do tego przybliżające nam życie kobiet na Bliskim Wschodzie i przeczytałam ich już naprawdę sporo !  Tutaj mamy historię Afganki, która zmuszona sytuacją u siebie w kraju wraz z rodziną musi emigrować. Następnie w wieku już 20 lat zostaje zmuszona do ślubu, mimo tego, że już od dawna nie żyje w swoim państwie. To własnie wtedy zaczyna się jej koszmar... Książka jest naprawdę piękna ! Opowiada o sile matczynej miłości i o cierpieniu wielu kobiet. Dla mnie bardzo wzruszająca i prawdziwa . Zdecydowanie warto sięgnąć po tą pozycję jeśli lubicie taki gatunek ! 
Dała mi : 2,2 cm

Nigdy nie sięgałam po taki gatunek książek i w sumie sama nie wiem czemu. Jest to kryminał/sensacja. W wakacje sięgnęłam po jakąś książkę z tej kategorii Kinga , potem po jakąś z domowej biblioteczki i zdecydowanie spodobało mi się ! W tych książkach zawsze mamy tą odrobinę niewiedzy i tajemnicy i razem z bohaterami próbujemy odszyfrować zagadkę. Ta książka jest dość wstrząsająca, ponieważ jest o pracy lekarza medycyny sądowej, która próbuje znaleźć seryjnego gwałciciela. Mi bardzo się spodobała i w sumie szybko ją przeczytałam jedyne co mnie w niech trochę przytłaczało to spora ilość nazwisk przez co w pewnym momencie musiałam się zastanawiać kto tak naprawdę jest kim... Mimo wszystko - POLECAM ! 
Dała mi: 1,5 cm 

Książki tej autorki widziałyście u mnie już nie raz ! Ją ją po prostu uwielbiam. Jest to Brytyjka, która prowadzi dom opieki zastępczej dla dzieci z trudnych rodzin. W każdej z jej książek poznajemy losy jednego z jej podopiecznych. Za wszystkich, które czytałam ta zdecydowanie kończy się najlepiej i nikt z nasz chyba nie spodziewałby się takiego zakończenia :) Jest bardzo wzruszająca i daje do myślenia. Jak chyba wszystkie z jej pozycji ! Ja własnie postanowiłam, że przeczytam je wszystkie :)
Dała mi : 2,2 cm

To własnie po tej pozycji zaczęłam sięgać po kryminały :) Zdecydowanie mamy tutaj świetną zagadkę do rozszyfrowania. Ja czytałam ją podczas lata, ale chyba najbardziej nada się na chłodne jesienne wieczory z kubkiem gorącej herbaty :) Jaką tajemnicę skrywa Joyland, czyli stary lunapark? Sięgnijcie, a na pewno się dowiecie ! Ja pochłonęłam ją bardzo szybko :))
Dała mi: 2,2 cm 

Tutaj mamy chyba klasyk i każda z nas zna tą pozycję ! Ja po książkę sięgnęłam o wiele za późno ! Film uwielbiam i znam go już praktycznie na pamięć. Bałam się, że książka popsuje mi jego wizję tak jak to często ma miejsce, jednak nic takiego się nie stało. Sporo się różnią od siebie przez co jedna ma bardzo nikły wpływ na drugie :) Po przeczytaniu zarówno książkę jak i film uwielbiam tak samo mocno. Wzrusza niesamowicie, ale to pewnie wie już każda z Was ;) Cudowne jest w niej również to, że mimo całej sytuacji, która się dzieje to potrafi tak mocno bawić :)
Dała mi : 2 cm

I tak oto jeszcze 15 minut temu miałam przeczytanych  8,3 cm . Teraz doszło mi : 10,1 cm i mamy już łącznie 18,4 cm :) 
Tak, więc 
172 -18,4 - 153,6 cm
Uda się ? Pewnie nie :( 


Któraś z Was również bierze udział w akcji ? :) Pewnie jest o wiele dalej niż ja ;)
Oczywiście wszystko mamy w zakładce na górze bloga pt. Czytam ! :) 

21 komentarzy:

  1. Też biorę udział w tym wyzwaniu :) Ciekawe książki, chętnie bym je przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co widziałam to idzie Ci o wiele lepiej niż mi ! :P

      Usuń
  2. Nie słyszałam o tej akcji, a jest świetna ! :) Trzeba ostro wziąć się do czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawa akcja, choć myślałam, ze to ilość ksiazek trzeba przeczytać tyle ile cm wzrostu. To już nie wiem jak to liczycie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak :P Od wzrostu odejmujemy tyle ile przeczytałyśmy książek :)

      Usuń
  4. Pewnie, że się uda. Sama myślałam o przystąpieniu do tego, ale część książek czytam na Kindle, więc liczę ile książek przeczytam w ciągu tego roku :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie w takim ilościowym systemie też widziałam kilka wyzwań :P Sama chciałam wziać udział ale za dużo tego !

      Usuń
  5. Ja niestety na razie nie mam czasu na czytanie ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wykorzystuje czas jak jade do pracy :))

      Usuń
  6. Ja głównie czytam fantastykę więc to raczej nie moja tematyka, choć kryminał też czasem jakiś wpadnie więc sobie poczytałam co tam masz do powiedzenia :)
    Ostatnio czytam mnóstwo, jakoś tak się przez wakacje wciągnęłam, że aż się uzależniłam i codziennie muszę coś poczytać :) Tylko niestety co znajdę fajną pozycję w necie, to oczywiście w bibliotekach nawet o tym nie słyszeli. Muszę naprawić czytnik :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ja też się chyba uzalezniłam :P Już nie mogłam wczoraj wytrzymać jak nie miałam co czytać, więc dzisiaj lecę do biblio i mam nadzieję , żecoś znajdę ! Oj tak - znam to ... u mnie też nie ma tego co ja chce :(

      Usuń
  7. "P.S. Kocham Cię" czytałam, teraz muszę obejrzeć film a "Joyland" mnie zaciekawił :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurcze wszystkie pozycje mnie zaciekawiły prócz Kinga.
    U mnie dzisiaj też ksiązkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo fajne książki, ale żebym czas na nie znalazła

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo podobało mi się Joyland :) Ja czytałam jakoś na wiosnę chyba ;)
    Też biorę udział w tym wyzwaniu, w tamtym roku się nie udało, w tym nie wiem czy będzie lepiej ;) Zobaczymy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooooo ciesze się ,że też ktoś to czytał :))

      Usuń
  11. Mój chłopak strasznie psioczył na mnie jak czytałam PS. Kocham Cię, a to dlatego że prawie non stop przy niej ryczałam :) Książki Kinga bardzo lubię, choć tej jeszcze nie miałam okazji czytać, ale co się odwlecze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mega smutna ksiazka ! Ja na pewno jeszcze po nią sięgnę :))

      Usuń
  12. Ja ostatnio przeczytałam Egzorcyste, bardzo fajna książka ;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. myślałam żeby się wziąć za to wyzwanie,ale to chyba od listopada jak skończy mi się praca w polu

    OdpowiedzUsuń
  14. Na wakacjach miałam nadrobić czytanie, ale cienko mi poszło:(

    OdpowiedzUsuń