9 mar 2015

Pomysł na .... Owsiankę !

Cóż dzisiaj troszeczkę tak nietypowo dla mnie, ale jak kiedyś robiłam blogową ankietę to napisałyście, że posty z serii "zdrowe jedzenie" poczytałybyście z miłą chęcią :) Długo się za to zbierałam, aż w końcu nadeszła najwyższa pora, żeby wpis ujrzał światło dzienne :) Mam nadzieję, że uda mi się Was trochę zmotywować i przekonać do przepysznych i co najważniejsze ZDROWYCH śniadań jakimi jest własnie owsianka :)  Ja długo się zabierałam do wypróbowania, a gdy już to zrobiłam to od razu ją pokochałam, a jak to jest u Was ? 
Na samiutki początek może napiszę Wam jak to się ma u mnie i jak robię swoją owsiankę.
Przyznam się szczerze, że mimo przeczytania wielu przepisów i porad ja miałam problemy z jej przygotowaniem i często wychodziła mi za rzadka, a płatki mało nasiąkały i były dość twarde. Metoda prób i błędów udało mi się osiągnąć mój "przepis" idealny :) 
Wszystko robię na oko, więc dokładnych proporcji niestety, ale nie znam :( 

PRZEPIS ! 
Do garnuszka wlewam mleka (zapewne jest to około szklanki) i dosypuje 3-4 łyżki płatków górskich. Następnie zostawiam ją na najmniejszym ogniu i idę się zająć swoimi rzeczami :P Wracam za około 5 minutek i owsianka.... GOTOWA ! Przyznam się, że w trakcie gotowania często nawet jej nie mieszam, albo zrobię to tylko raz i mleko jeszcze nigdy mi się nie przypaliło, a owsianka wychodzi taka na jaką akurat mam ochotę :)  Najbardziej lubię taką pośrednią  - gęstej nienawidzę, bo za szybko mnie zapycha i nie mam już siły jej jeść :P 

No to już jak wiemy jak ugotować to przejdźmy do najważniejszego czyli.... DODATKI ! 


 Z malinami i dżemem truskawkowym ! 
Zdecydowanie ta gości na moim stole najczęściej ! Malinki i dżem oczywiście z domowych zbiorów tak, żeby było najzdrowiej :) Ja zawsze wrzucam zamrożone i jak wymieszam to szybciutko się kruszą i rozmarzają :)  Czasami jeszcze dorzucę mrożone borówki- Wy możecie wypróbować ze swoimi ulubionymi owocami, a najlepiej z sezonowymi i świeżymi ! 


Z musem malinowym i migdałami ! 
Tą wypróbowałam dopiero kilka razy i oczywiście... pokochałam ! Mus oczywiście również jest domowej roboty, migdały nadają cudowny posmak i są takie kruche :) Jak widać wyszła mi dość rzadka, ale płatki jeszcze potem w miseczce mi spulchniały i była przepyszna ! 

Z bananem i masłem orzechowym ! 
To moje nowe odkrycie i jadłam kilka razy !  Zdecydowanie wybieram ją jak wiem, że potrzebuje czego pełnego energii, bo albo wybieram się na siłownie, albo nie będę miała czasu czegoś później zjeść :)  Ze wszystkich jest najbogatsza w węgle i akurat tutaj zastąpiła mi obiad przed pracą i sprawdziła się rewelacyjnie, bo długo nie czułam głodu :) 
Robię ją troszeczkę inaczej niż pozostałe, bo wszystkie składniki wrzucam już od początku. 
Banana rozdrabniam widelcem i dodaję łyżkę masła orzechowego od razu do garnuszka, a potem wszystko chwilkę gotowe i voila - gotowe ! 


A Wy lubicie owsianki ? 
Podzielcie się swoimi przepisami ! Z miłą chęcią wypróbuje coś nowego :) 
Oczywiście tylko owsianka w ulubionej miseczce smakuje tak wybornie ! :) 

27 komentarzy:

  1. pysznie wyglądają :) chociaż nie przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam prośbę o uzupełnienie krótkiej ankiety o wpływie stylu życia na stan zdrowia oczu :) szczególnie czy kosmetyki kolorowe jakoś wpływają na to :)

    http://interankiety.pl/interankieta/c537297c88e853732cdda59780ab8b62

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie wyglądają i w tych miseczkach pięknie się prezentują

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę kiedyś spróbować bo chyba świadomie nie jadłam nigdy owsianki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Owsianki jadłam tylko takie z saszetek jak zupki chińskie, taką domową z masłem orzechowym koniecznie muszę wypróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja owsiankę gotuję na odrobinie wody z odrobiną miodu a dopiero później zalewam zimnym mlekiem. Na dno miseczki daję mrożone owoce, potem gorącą owsiankę, potem mleko i wszystko się fajnie rozmraża i jest super:)

    OdpowiedzUsuń
  7. aaaa smaka mi zrobiłaś :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Śniadanko to podstawa dlatego myślę, że skusiłabym się na Twoje propozycje, dodałabym orzechy, słonecznik, siemię lniane:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jem owsiankę codziennie, bo świetnie wpływa na trawienie :) Robię ją na wodzie, dodaję cynamonu i czasem jakieś suszone owoce

    OdpowiedzUsuń
  10. mmmmm, ja w minione wakacje pokochałam owsiankę :D
    widzę, że przypadła Ci do gustu moja propozycja z rozdrobnieniem banana? (chyba że Cię z kimś pomyliłam :D) ..ja ją uwielbiam! tylko nie dodaję masła (napisałas 'mleka' :D)
    a czasem też dodaję dżem, ale nie mam domowych :( może we wrześniu uda mi się zrobic jak będą truskawki jeszcze..
    a ulubiona to własnie z bananem, albo innymi owocami :D
    spróbuj jeszcze z tartym jabłkiem i cynamonem, jak lubisz :-) mmm i to gotowac już razem

    OdpowiedzUsuń
  11. o jaaa, ale smakowicie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  12. żebym ja miała czas jeść w domu.. :P z malinkami wygląda najpyszniej :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszny post :) Zapraszam do obejrzenia mojej Żarówki :) http://pazzurr.blogspot.com/2015/03/maszyna-losujaca-zarowka.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Cięzki tydzień żarówkowy http://ituunails.blogspot.com/2015/03/zarowka.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja żarówka na projekt :)
    http://madame-misa.blogspot.com/2015/03/paznokciowa-akcja-zarowka.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam owsianki :) Obecnie dodaje orzechy i banana, nie mogę się doczekać kiedy będzie sezon na truskawki, maliny czy jagody :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny Blog Ciekawy ;) W wolnej chwili zapraszam do siebie :) Na rozdanie ;) Może się uda :D

    http://blogowszystkimevi.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Pysznie wyglądają :)obserwuję

    Ja dopiero zaczynam, zapraszam : www.mylusiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. o, potrzebowałam takiego postu, mam zamiar wreszcie zacząć jeść śniadania, myślę, że owsianka będzie super :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kochana! co się z Tobą dzieje?! :(
    nie mam nawet jak napisac maila bo zablokowali mi pocztę :((((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aj sama nie wierze, że minęło aż tyle czasu jak mnie tutaj nie ma !!! Niestety ale glównie uczelnia pochłania teraz mój cały czas i siłownia:( Praktycznie ciągle nie ma mnie w domu ...Dziękuje za zainteresowanie ! Mam nadzieję, że niedługo wracam z nowym postem ! :*

      Usuń
    2. Ty Sportsmenko! :D w takim razie nie wymigasz się..czekam na efekty cwiczen :D tutaj, albo na mailu!!! :D domagam się takiego posta :*

      Usuń
    3. Haha efektów jak na razie praktycnzie kompletnie nie widze :P Ale mam nadzieję ,że przed wkacjami jeszcze jakieś będą ^^ :P

      Usuń
  21. Matko! Jak dawno mnie u Ciebie nie było :/ Miałam tyle zaległości, że nawet nie przeglądałam komentarzy, zaczynam wszystko nadrabiać, zapraszam się również do mnie na posta :)
    pozdrawiam Ilona ...jeśli mnie jeszcze pamiętasz :/
    www.ilonastejbach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń