2 lut 2015

Kulturalne podsumowanie STYCZNIA ! :)

Jejciu aż mi wstyd, że kulturalnego podsumowania dosłownie nie było u mnie wieki, a dokładniej ostatnie to październikowe ! Mimo, że zbyt dużo nie mam Wam do pokazania, bo miesiąc styczeń u mnie tak jak i u większości tkwi pod hasłem SESJA, to z kilkoma maleństwami do Was przyszłam :) Dodaję też nową kategorię, za momencik zobaczycie cóż to takiego :) W lutym mam w planach nadrobić ostatnie zaległości i książkowe i filmowe i... kulinarne ! Właśnie wzięłam się na pieczenie pysznego chlebka z oliwkami i rozmarynem :D Mniam, mniam ! Dobra, dobra już Was nie zanudzam :D Do dzieła ! 

PRZECZYTANE KSIĄŻKI ! 
Zmienimy trochę kolejność, zawsze na początku były filmy, teraz będą to książki, bo są przeze mnie obfocone :P 

Biały Dom i jego prezydencji - Zbigniew Broniarek 
Książkę czytało mi się bardzo szybko ! Oczywiście wypożyczyłam ją ze względu na wątek z Białym Domem :)  Chciałam wyszukać ją dla Was na lubimyczytac.pl niestety nic, ale to nic o niej nie ma ! Wpisując w google nawet nie za wiele się dowiemy... no cóż, powiem co nieco od siebie :) 
W książce Zbigniew Broniarek czyli autor, który jest korespondentem akredytowanym przy Białym Domu pokazuje nam wszystko od "swojej strony" . Ja uwielbiam książki biograficzne ! O wiele lepiej mi się je czyta gdy mam świadomość, że to wydarzyło się naprawdę :) Więcej Wam zdradzać nie będę, ale jeśli któraś z Was tak samo jak ja pochłania książki o prezydentach USA to powinna po nią sięgnąć ! 

Tą książkę po prostu POCHŁONĘŁAM ! Co najlepsze wzięłam się za nią oczywiście podczas sesji, więc po pierwszej części musiałam ją odłożyć i dzisiaj ją dokończyłam :) Jest niewyobrażalnie wstrząsająca, zapewne żadna z nas nie zdaje sobie sprawy co działo się w Libii za czasów rządów Kaddafiego... Kobiety były w niewyobrażalny sposób upokarzane... co najgorsze to do dziś wiele z nich nie może się przyznać do tego co musiały przejść. Niestety nie mają tam dosłownie ŻADNYCH praw. Gdy ktoś je zgwałci to są wykluczane ze społeczeństwa, ciężko to sobie wyobrazić, prawda ? 
Jeśli uwielbiacie książki oparte na faktach to obowiązkowo musicie sięgnąć po tą pozycje ! 


OBEJRZANE FILMY ! 


Film do najnowszych nie należy, bo jest z 2007 roku, ale akurat przy weekendzie leciał w TV :) Gra w nim DiCaprio - jeszcze taki młodziutki, że nie mogłam się oprzeć ! :D  Wiele z Was pewnie już go widziało, więc nie będę się mocno wdrażała w fabułę :) Jest o losach przemytnika diamentrów z RPA co już mówi nam sam tytuł. Ja polecam ! Mega wciąga, a zakończenie zaskakuje :) 

Tą pozycję również na pewno znacie :D Ja za Władcą Pierścieni nigdy nie przepadałam, nawet nie iem czy objerzałam wszystkie częście (chyba nie) ,więc i Hobbit jakoś do mnie nie przemówił. Pierwszej części nie oglądałam, ta akurat leciała również w TV, więc zobaczyłam i.... mega mnie wciągnął !! I to tak, że w następnym tygodniu od razu poleciałam do kina na ostatnią część:D 

MEGA! MEGA! MEGA! Nie spodziewałam się, że kiedykolwiek pójdę na Hobbita do kina, a tutaj proszę bardzo :D Nie mogę Wam nic, ale to nic zdradzić. Mogę tylko spróbować przekonać te z Was które od razu są na nie , ja również byłam ! Nie mniej jednak muszę przyznać, że to był mój największy błąd :D Cudowne efekty, muzyka, do tego w kinie ach ! Zawsze jak są jakieś bitwy cokolwiek to by nie było to mam aż ciarki :D Tak oczywiście jest i w tym przypadku :D 

ĆWICZENIA 
Byłam przeokropnym leniuszkiem + sesja (ach, wszystko na nią zwalam :D ) ! Poćwiczyłam może z 5 razy ? Oczywiście wszystko w jednym tygodniu :D Od lutego ZACZYNAM ! I to obowiązkowo :D 

ULUBIENIEC MIESIĄCA ! 
Zaparzacz do herbaty ! 
Mam go od dawien dawna, a w tym miesiącu był po prostu niezawodny :D Nie dość, że sesja to jeszcze mróz za oknem i pierwszy śnieg, więc sprawdził się niezawodnie :) Ja głównie robię sobie w nim pokrzywkę i zieloną herbatkę :) Ach, nie wiem co bym bez niego zrobiła, ale były dni, że używałam go ze trzy razy dziennie :D 
Kupiony bodajże w Pepco za jakieś grosze :) 


PODSUMOWANIE BLOGOWE ! 
Oj, Oj , nic tu nie będzie, bo nic nie zanotowałam :D Jedyne to ... Spójrzcie tylko jaką liczbę zobaczyłam u siebie na blogu :D Na szczęście szybko przekroczona ! 




23 komentarze:

  1. Witam, ja w tym miesiącu nie przeczytałam żadnej książki

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj ja już dawno nie czytałam książek mimo, że mam spory stosik do przeczytania. Ale zawsze mało czasu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chce dać rade jak najwiecej w lutym :)

      Usuń
  3. Ja wczoraj obejrzałam film ,,Tristan i Izolda" :D Zabrałam się za czytanie ,,S@motności w sieci" (swoją drogą przeczytałam ją już 2 razy), ale niestety nie dałam rady przez ogrom kolokwiów, które miałam i które są przede mną ;<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiedziałam, że jest taki film :D Ja samotność w sieci zaczynam z trzy razy i nigdy nie dobrnęłam nawet do połowy:( Może znów po nią sięgnę bo nawet mam ją w zbiorach:)

      Usuń
  4. 666 - no ładnie gratulacje:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję obserwatorów. Widziałam tę liczbę już u Ciebie, bo... zaobserwowałam Cię jako 667 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie widziałam i tak się zastanawiałam, bo byłam przekonana, że już od dawna mnie obserwowałaś :P

      Usuń
  6. Super ten zaparzacz, sama bym taki sobie sprawiła. Filmów nie oglądałam, ale za Hobbitem jakoś nie przepadam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nom ja za hobbietem też nie , ale mój mnie przekatował i dałam radę przebrnąć i jeszcze się zainteresować :D

      Usuń
  7. Fajna sprawa z tym zaparzaczem :) Filmów nie widziałam bo nie mój gatunek kompletnie.. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie mój takimi katuje :( Też wole komedie romantyczne ^^

      Usuń
  8. Jak nie oglądałaś dokładnie wszystkich części Władcy Pierścieni to koniecznie musisz obejrzeć. :) Nie wiem czy sama książka by Cię wciągnęła, bo nawet jak na fantasy może być za ciężka dla kogoś kto wcześniej się w tym nie lubował. Ale jakbyś kiedyś z braku laku...
    A Krwawy Diament to jeden z ulubionych filmów mojego mężczyzny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cały czas planuje obejrzeć wszystkie części ! W końcu muszę to nadrobić, bo aż mi głupio, że tego nie widziałam :P
      Ooooo czyli ktoś go zna ! :) Cudowny film :)

      Usuń
  9. Bardzo lubię klimaty arabskie i indyjskie w literaturze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Hobbita musze chyba w końcu oglądnąć bo nigdy nie oglądałam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oh jak mi się marzy taka liczba na blogu :)) to zabawna, bo dzisiaj właśnie napisałam notkę, w której po raz pierwszy piszę o przeczytanych książkach- taki zbieg okoliczności :P

    OdpowiedzUsuń
  12. No młody DiCaprio to był dopiero :D Filmu z tytułu nie kojarzę, ale nie wykluczone, że oglądałam :)
    Mam w domu taki sam zaparzacz do herbaty :) W sumie to mam kilka, bardzo przydatne urządzonko :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja z Twojej listy widziałam jedynie film z Leosiem D. :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten film krwawy diament muszę zobaczyć :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nic z tego nie oglądałam, ani nie czytałam :o

    OdpowiedzUsuń
  16. Hobbita widziałam tylko 1 część ale na pewno zobaczę resztę w dłuższej wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń