7 cze 2014

Wyzwanie czytelnicze ! :)


Nie było mnie tydzień, a czuje się jak by minęły lata ! Mam za sobą mega ciężki tydzień, nie miałam w ogóle ochoty wchodzić na bloga, odcięłam się zupełnie od blogosfery.  Aczkolwiek wieki to trwać nie mogło tak, wiec jestem ! Mam nadzieję, że wszystko u mnie powolutku ułoży się ku lepszemu ... 
Pogoda za oknem przepiękna, chociaż tyle dobrego z dzisiejszego dnia ! Ja niestety lecę na 14 do pracy, więc ze słoneczka nie skorzystam, jutro również calutki dzień mam zajęty Wolontariatem :( Weekend jak widać pracowity i dość męczący, na szczęście tydzień będzie trochę lżejszy. Semestr już praktycznie zakończyłam, jedyne co mnie czeka to dwa egzaminy - czyli to najgorsze ! Tak, tak własnie teraz powinnam siedzieć nad Angielskim albo książką do turystyki, ale co tam ! Przecież mam czas ;) 
Z rzeczy ciekawszych i przyjemnych z ubiegłego tygodnia to.... wreszcie zrobiłam zamówienie z półfabrykatami do wyrobu biżuterii ( pokazywałam Wam jakiś czas kilka moich bransoletek :))  I kompletnie wpadłam ! Już planuje drugie zamówienie, teraz dokładnie wiem co jak wygląda, czego brać więcej, co było zupełnie niepotrzebne, a o czym kompletnie zapomniałam :)  Mogę siedzieć i godzinami dłubać w tych malutkich koralikach - przynajmniej wtedy szybko leci czas i nie myśli się o niczym innym :) Jak na razie powstały 4 bransoletki i w sumie to tylko jedna z nich jest kompletna, bo okazało się, że zamówiłam nie te ogniwka co trzeba i nie za bardzo pasują do reszty.  Zastanawiam się również czy nie zacząć ich robić na trochę szerszą skalę, no ale... czas pokaże jak to mi wyjdzie :) 
Z rzeczy najgorszych materialnie- moja lustrzanka zaczęła odmawiać posłuszeństwa.... Tak, więc niebawem może się okazać, że zostanę na jakiś czas bez aparatu...
A żeby już Was nie zanudzać i nie przedłużać przejdźmy wreszcie do rzeczy ! Czyli dzisiaj, zapowiedziane już tydzień temu, dwie recenzje ostatnio prze zemnie przeczytanych książek ! Do dzieła! 

EDWARD KLEIN
KLĄTWA KENNEDYCH


Całą historią  Stanów Zjednoczonych interesuje się już od dawna. Uwielbiam książki o tej tematyce i wszystko tylko co istnieje :D Ostatnią wizytę prezydenta Baracka Obamy nawet nie wiecie jak przeżywałam i ubolewałam, że nie spotkałam go w Warszawie :(  Tak, więc jak się zapewne domyślacie od razu jak zobaczyłam tą pozycję na półce w bibliotece wiedziałam, że muszę ją przeczytać! I przyznam się Wam szczerze, że jest to jedna z lepszych książek dokumentalnych jakie czytałam :) 
Cała publikacja podzielona jest na kilka części . Na początku mamy coś na wzór prologu, a potem 4 główne części: PLAGA, CIERPIENIE, UDRĘKA, DOPUST BOŻY. Każda z nich podzielona jest na podrozdziały, a każdy z nich ukazuje nam historię jednej osoby z rodu Kennedych (i nie tylko :)) Spotkamy się z : 
Patrickiem Kennedy czyli założycielem rodu, Johnem Francis Fitzgerald ,Josephem Patrick Kennedy , Kethleen Kennedy , Johnem  Fitzegerald Kennedy , Williamem Kennedy , Johnem Fitzegeralda Kennedy
Znajdziemy w niej całą masę świetnych i mega ciekawych informacji, które na pewno nie są wszędzie dostępne i publikowane :) Ja czytałam ją z zapartym tchem ! Historia jest mega ciekawa, i bardzo tajemnicza, każdy może się tylko zastanawiać czy  klątwa naprawdę istnieje i jest prawdziwa :) 
Nie będę Wam zdradzała żadnych szczegółów!  Jest godna polecenia , ale zapewne znajdzie zwolenników 
tylko w miłośnikach Stanów Zjednoczonych :) 



Kolejna pozycja, która przeczytałam to książka Martina Fritza i czy rzeczywiście była taka zaskakująca, pouczająca i zabawna ? Nie ! Przyznam się Wam szczerze, że mnie ta pozycja bardzo rozczarowała, a przeczytanie jej zajęło mi dwie podróże na uczelnie czyli około godziny... Długo, prawda ? :D Pytania tak jak i odpowiedzi były proste i logiczne. Spodziewałam się czegoś o wiele lepszego. 
Myślę, że dla osoby dopiero poznającej świat sprawdzi się świetnie, aczkolwiek dla kogoś kto jakaś wiedzę już posiada raczej się nie przyda i może być dość nudna. I kilka przykładowych pytań:
DLACZEGO w łózko zawsze mamy towarzystwo ?
DLACZEGO banan jest krzywy?
DLACZEGO muchy nie chodzą do kina?
DLACZEGO dmuchamy zupę chcąc ją ostudzić ?
DLACZEGO pokrzywy parzą?
I teraz moje pytanie do Was ? Czy wymieniłam jakieś pytanie, na które nie znacie odpowiedzi, albo którego odpowiedź znacząco przyczyniłaby się od Waszego wzrostu wiedzy? Zapewne nie :D Tak przynajmniej klaruje się to w moim przypadku ;)





Lecę szykować się do pracy !
Buziaki ! 
Jak u Was minął ten tydzień ? 

11 komentarzy:

  1. Nie czytałam żadnej z tych książek. Myślałam, że ta druga mi się spodoba a tu... Co to za pytania xD. Uśmiałaś się chociaż trochę kiedy ją czytałaś? :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Żadnej z tych książek nie znam. Ja, póki co, muszę czytać lektury do egzaminu ;/

    OdpowiedzUsuń
  3. Klątwą mnie zaciekawiła i z chęcią po nią kiedyś sięgnę. Trzymam kciuki za przyszły tydzień, niech będzie przynajmniej odrobinę spokojniejszy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. po pierwszą książkę chyba sięgnę, jak znajdę w mojej bibliotece :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie historia jako tako nie interesuje, a książka w pytaniach i odpowiedziach do poczytania raczej z dzieckiem:-) zawsze popieram wyzwania czytelnicze,bo sama kocham czytać:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. W wolnej chwili będę musiała coś przeczytać ;) .

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta druga książka mnie zainteresowała bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta pierwsza książka z pewnością spodobałaby się mojej mamie, muszę o niej pamiętać. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Spodziewałam się czegoś ciekawszego po tej książce Martina Fritza, ale skoro pytania maja taki poziom to na pewno sobie ją odpuszczę i sięgnę po kryminał, wprawdzie też nie podniesie poziomu mojej wiedzy, ale przynajmniej rozrywka zawsze będzie lepsza:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam żadnej z tych książek. Ta druga na początku posta mnie zaciekawiła, ale jak doczytałam pytania, które wymieniłaś to... hahaha

    OdpowiedzUsuń
  11. ta pierwsza może być dobra:)

    OdpowiedzUsuń