31 sty 2013

Olejowanie Włosów

Tak więc poza moim blogiem ----> Frambuesa
Postanowiłam rozpocząć nową "działalność"
Och tak ta sesja i tyyyyle wolnego czasu - właśnie powinnam siedzieć nad geografią i filozofią ;)
Mam nadzieję ,że moje czytelniczki i tutaj znajdą coś dla siebie ! 

Na początek rozpoczniemy od znanego zabiegu wszystkim włosomaniaczkom czyli - OLEJOWANIA ! 
A wy?
 Znacie?
Stosujecie?

Ja powiem szczerze , że dopiero zaczynam z olejowaniem .Mam długie włosy ,które często zdarza mi się potraktować suszarką ,lakierami ,piankami...
Zdecydowanie potrzebują odżywienia i regeneracji.








Na początek coś o samym olejowaniu :
Jest to bardzo prostu zabieg ,który nie pochłonie dużej ilości naszego czasu ,a ma zbawienny wpływ na sprężystość i nawilżenie naszych włosów. Na włosy nakładamy małą ilość wybranego wcześniej olejku , rozsmarowywujemy go - ja nakładam od połowy włosów. Następnie zakładamy foliowy czepek i ręcznik. Włosy z olejkiem trzymamy około 3 h , można go również nakładać na cała noc. Następnie szybkie zmycie delikatnym szamponem i nałożenie naszej ulubionej odżywki ;) Zabieg wykonujemy raz w tygodniu . Tak więc ile nam zajmuje ? - Tylko około 15 minut.

Tutaj wybrane olejki:


  • Olej ze słodkich migdałów - idealny dla matowych i przesuszonych włosów
  • Olej jojoba - nawilża i zmiękcza słabe, zniszczone włosy, działa kojąco przy łupieżu
  • Olej agranowy - najlepszy na włosy suche, łamliwe oraz puszące się 
  • Olej rycynowy - zapobiega wypadaniu włosów i rozdwajaniu końcówek, jak również pomaga na łupież 
  • Oliwa z oliwek - posiada silne właściwości nawilżające, dlatego doskonale nadaje się do włosów suchych 
  • Olej makadamia - do włosów łamliwych i kruchych, świetnie je wygładza, nadaje się do włosów tłustych u nasady i suchych na końcach
  • Olej awokado - do włosów zniszczonych, pięknie nabłyszcza)
  • Olej z orzechów laskowych - do włosów suchych 
  • Olej z wiesiołka - do włosów słabych, wypadających
  • Olej z pestek śliwki  - do włosów suchych i zniszczonych o rozdwojonych końcówkach 
  • Olej kokosowy - doskonale odżywia włosy suche i regeneruje zniszczone końcówki 
Ja swoją przygodę rozpoczęłam z Oliwą z oliwek -gdyż jest to produkt ,który zapewne każda z nas ma w swojej kuchni - najlepiej wypróbować bez zbędnych wydatków. Jeśli zabieg przyniesie rezultaty to na pewno zainwestuje w jakiś inny kosmetyk. 
Tak więc drogie Panie -musimy zregenerować nasze włosy przed nadchodzącym małymi kroczkami latem - słońce i sól morska w  tym roku nie będą nam straszne ! 

15 komentarzy:

  1. Świeży blog, świeży post i świeży komentarz:)-nieskromnie zostawię swoje parę groszy..odnośnie olejowania włosów
    Uwielbiam olejowanie włosów.Pewna Czarownica mi poradziła i od tej pory stosuje jej wskazówki posługując się VATIKĄ-lubie i chwalę..
    Pozdrawiam dodajć blog do obserwowanych.Zapraszam do siebie!

    OdpowiedzUsuń
  2. fajnie
    http://nolwik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Blog fajny :D
    Zapraszam:

    http://wiktoria17.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuje za wskazówki :>
    Chyba zacznę olejować włosy, ponieważ teraz podczas zimy ich stan uległ drastycznemu pogorszeniu :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Czekam na opinie na temat olejowania włosów oliwą z oliwek. Chętnie sama zacznę, ale najpierw poczekam na rezultaty u Ciebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dodaj możliwość obserwowania i daj znać mi na moim blogu, kiedy ta opcja się pojawi... Chętnie poczytam kolejne notki. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy jeszcze nie robiłam takiego zabiegu, choć przyznam, że wiele razy się zbierałam do tego:)

    OdpowiedzUsuń
  8. chętnie wypróbuję, bo włosy mam mega długie i mega suche i zniszczone;/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawa sprawa, fajnie to opisałaś, bo wcześniej tylko coś obiło mi się o uszy :)
    Jak powiem o tym swojej przyjaciółce to zaraz to wypróbujemy, moim włosom przyda się rewitalizacja ;)
    Pozdrawiam i oby do usłyszenia :)
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam olej arganowy, jest idealny do moich włosów. Jeśli chodzi o zabiegi regeneracyjne to stawiam także na laminowanie końcówek, świetnie odbudowuje strukturę włosów ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak idzie olejowanie? :)
    Pamiętam i czekam. :))

    OdpowiedzUsuń
  12. A nie wiesz czy można olejem z pestek winogron? :) Posiadam akurat taki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę ,że warto spróbować :)

      Usuń
  13. ja olejuje włosy olejem kokosowym :) są mięciutkie i pięknie pachna ;) polecam

    OdpowiedzUsuń